Så här fungerar det

Anmäl dig till informationsmöte 10. december

Läs mer

Grundprincip

Vår expertis har många aspekter, och vi ansvarar för att förvärva, renovera och inreda bostäderna samt för den löpande administrationen och driften. Vi skapar de lyxiga ramarna så att du kan luta dig tillbaka och njuta av dina framtida reseupplevelser. Det finns föreningstyper för alla plånböcker och familjestorlekar, och bokningen av dina vistelser sköts via vårt unika bokningssystem. Här är vad du behöver veta om vårt koncept.

Varje plats och läge är noggrant utvalt

MyHomes fastställer i förväg platserna i varje förening och säkerställer därmed de bästa lägena. Varje stad och område är noggrant utvalt baserat på en djup förståelse för den charm och variation av upplevelser som erbjuds året runt. Kriterierna omfattar bland annat levande kultur, vacker natur, sol, fina stränder, bra skidterräng, shopping, sportmöjligheter och -faciliteter samt inte minst en hög kulinarisk nivå. Dessutom måste alla europeiska platser uppfylla praktiska krav, till exempel med hänsyn till flygavstånd från Danmark, och man kommer att uppleva att det sällan är mer än en timmes bilresa från flygplatsen till bostaden.

Glädjen i igenkänningen varje gång

Som ägare i MyHomes rymmer framtiden en otrolig potential, både för lugn i resesjälen och för personlig utveckling. Årets resor och småutflykter kan planeras i god tid på ett stressfritt sätt, och du kan löpande se fram emot att upptäcka de nya grannskapen, ett efter ett, i lugn och ro. Du kan på så sätt bli lokal med de lokala och njuta av fördelarna med vistelser utan resestress och osäkerhet, men med glädjen i återseendet och en helt problemfri vistelse. Därför kallar vi vårt koncept för Living in Europe.

Allt är tipptopp – precis som sist du var där

Alla MyHomes bostäder har ett serviceteam som ser till att ditt hem är rent och klart vid ankomst. Den fasta städpersonalen har ordnat allt: härliga schampon och hudvårdsprodukter på badrummet, rena sängkläder är lagda, och handdukarna ligger redo. Det är nästan bättre än hemma. Poolen är ren, gräset är klippt och växterna är vattnade. Vid hemresa kommer städpersonalen igen och ser till att allt är lika fint för nästa ägare, så att alla upplever samma höga standard och ett hem som står precis som när man senast lämnade det.

Gemensamt ansvar för bostäderna

Varje ägare och varje familj anländer och åker hem med vetskapen om att de som var där veckan innan, och de som kommer veckan efter, också uppskattar sina bostäder. Och alla tar lika väl hand om allt som man själv gör. Detta gör delningskonceptet till en helt unik trygg upplevelse, där alla är gemensamt engagerade i att värna om värdena och alla tar ansvar för investeringen.

Process för etablering av föreningen

Vi etablerar våra föreningar med totalt 29 ägare, som blir en del av föreningen i 5 faser. Efter varje fas tillförs en ny bostad. På så sätt får man snabbare tillgång till sina nya europeiska hem och kan börja njuta av det goda livet med MyHomes.

 

    1. MyHomes samlar 29 ägare i 5 faser.

    2. Föreningen bildas med de första 6 ägarna som ett P/S.

    3. Investeringen betalas in.

    4. Bostäderna identifieras och förvärvas.

    5. Bostäderna renoveras, inreds och överlämnas till ägarna.

Investeringen betalas in på ett konto som tillhör ägarföreningen, och härifrån frigörs löpande pengar för köp av bostäder, renovering och inredning. Ägarna bokar och använder bostäderna så snart de står klara, och det förväntas att den första bostaden tas i bruk inom 8–12 månader från det att föreningen bildats.

En ny bostad för varje fas

Redan när vi har samlat de första 6 ägarna och etablerat föreningen vid den stiftande årsstämman, påbörjar vi arbetet med att hitta, förvärva, renovera och inreda den första bostaden, som därefter tas i bruk av ägarna. Denna procedur upprepas i varje av de följande fyra faserna, tills alla fem bostäder är i drift. Föreningen byggs upp med följande fördelning av ägare i faserna: 6+6+6+6+5.

Medan vi realiserar den första bostaden fortsätter vi både med att identifiera spännande objekt för de nästa bostäderna och med att samla de övriga familjer som ska vara med i den fullt etablerade ägarföreningen. När föreningen är fulltecknad kallar MyHomes till en extra årsstämma, där alla ägare träffas och kan skåla för sitt gemensamma ägande.

Det optimala antalet ägare

Med 29 ägare uppnår vi ett perfekt antal som säkerställer både en rimlig investeringsstorlek och optimal användning av bostäderna. Du har i genomsnitt 9 veckor i bostäderna, och upp till 20 veckor om du prioriterar lågsäsong. Vår erfarenhet och statistik visar att med detta antal ägare förblir bostäderna sällan onödigt tomma. Bostäderna används 85 % av veckorna, vilket motsvarar 38 lediga veckor per år i varje förening. Denna struktur säkerställer att alla får ut maximalt av sin investering utan att kompromissa med flexibilitet och spontanitet i semesterplaneringen.

Bostäder från övre hyllan

Vi söker kontinuerligt på marknaden efter attraktiva bostäder utifrån noga definierade kriterier. När en bostad har passerat vår nålsögla presenteras den för föreningens ägarutskott, som godkänner valet. Ägarutskottet består av tre representanter från ägarkretsen. Flera bostäder kan vara under etablering samtidigt, och ägarna kan följa processen och förvandlingen av bostäderna genom uppdateringar och nyhetsbrev från MyHomes.

Att bli en del av en ägarförening

Ägarföreningen organiseras som ett Partnerskapsbolag (P/S), med ett regelverk som inkluderar stadgar, husregler och framför allt ett ägaravtal som reglerar det inbördes ägandet. När man är flera som äger fast egendom och därmed stora värden är det viktigt att det finns tydliga riktlinjer för hur beslut fattas. MyHomes har skapat en avtalsgrund som tydligt definierar bestämmelser, roller och regler. Man ansvarar endast för sin egen andel.